Zapraszam na mojego drugiego bloga

Zapraszam też na mojego drugiego bloga >> Codziennik klasy IIc<<

13 września 2010

Wierszyki o wakacyjnych pamiątkach


Wakacje już się skończyły, ale zawsze jest miło powspominać. Właśnie wczoraj na lekcji dzieci opowiadały koleżankom i kolegom historyjki związane z wakacyjnymi pamiątkami. Przy tej okazji pisały krótkie wierszyki oraz rysowały swoje pamiątki z wakacji. Oto niektóre z nich:

Natalia Kopacz
Na wakacjach dzieci tłum,
bo tu plaża, morza szum.
Wszyscy bawią się wesoło
i zbierają muszle wkoło.

A ja też tam byłam,
z tatą pływać się uczyłam.
Nazbierałam muszli i kamyczków
i do dzisiaj trzymam je
w koszyczku.

Bartek Sycik
Kupiłem nad morzem pirata
i latawiec, co wysoko lata.
W Malborku też byłem,
tam monety zakupiłem.

Kamila Łuczyk
Bursztynek, bursztynek,
znalazłam go na plaży,
wpadł mi do wiaderka
z drobiną morskiej piany.

Na plaży w Mikoszewie
można ich znaleźć wiele.
Przynoszą ludziom szczęście,
tam przyjaciele.

Marysia Jastrzębska
Kaczuszki pływają, mewy latają,
a w morzu skarbów jest tyle.
Rozgwiazdy, brzuch kraba
to świetna zabawa.
Muszelek bez liku już leży w koszyku.
Lecz jedna muszelka mała, niewielka,
to mój największy skarb.
Gdy biorę do ucha,
szum morza w niej słucham
i z tego cieszę się.

Grześ Witek
Słońce, morze, ciepła woda
do domu wracać szkoda.
Muszelki, latarenki
do plecaka pakować czas,
bo już szkoła czeka na nas.

Bartek Piłsyk
Wakacje się skończyły.
Naprawdę, super były!
W Wieliczce z tatą byłem,
sól w woreczku tam kupiłem.
Znad Jeziora Białego
przywiozłem kamyka pięknego.

Wiktoria Gromek

Mój piesek to Laura,
szkoda tylko, że jest figurką.
Ma piękny kolor oczek,
jak lśniący potoczek.

A ogonek taki puszysty,
jak w poduszce puch czysty.
Piękne też ma uszka,
jak dobra wróżka.

Jakub Koc
Głębokie jest morze i duże są fale.
Bawiłem się w Krynicy na plaży doskonale.
Zbierałem muszelki, zamki budowałem
i piękne kamyki też tam znajdowałem.

Ola Zielińska
Tańczą fale po morzu
kołyszą się muszle i bursztyny.
Ach! Jaka piękna plaża,
dziś nad morze ruszymy.

Wiatr liże fale
na brzeg skarby wyrzuca,
a ja wcale się nie boję
i spokojnie przy wodzie kucam.

Ledwo wyciągam rękę,
widzę skarb mały i piękny
w słońcu mieni się złociście.
Och! To bursztyny małe,
zabieram je oczywiście.

Paulina Radomska
Nad jeziorem grzało ciepłe słońce.
Wróbelki ćwierkały na zielonej łące.
Bardzo promiennie się uśmiechały
i wszystko w dobrą zabawę zamieniały.
Piękne, kolorowe kamienie zbierałam,
gdy nad jeziorem spacerowałam.

Piotrek Zasiewski
Las, staw i ryby
to mój skarb prawdziwy.
Wakacje w słońcu skąpane
i lato było udane.

Zuzia Orych
Po plaży biegałam,
muszelki zbierałam.
Gdy ładnie się opaliłam,
do domu wróciłam.

Patryk Gurtat
Choć w Egipcie ja nie byłem,
to egipską piramidę mam.
Kartkę także otrzymałem
i w przyszłości pojadę tam sam.

Basia Modzelewska
Na moich wakacjach muszelka mała
pięknie się do mnie na straganie uśmiechała.
Tak też została ze mną do dziś.

Stoi na półce,
dumna jest bardzo,
wszystkie pamiątki ją podziwiają.

Łukasz Maliszewski
Moje pamiątki z wakacji
to muszelki i kamyki znad morza.
Po powrocie do domu
cały mój skarb włożyłem do akwarium.
Teraz, gdy się mu przyglądam,
to przypominają mi się wakacje.

Agata Jaworek
Maskotka - owieczka mała
z Zakopanego ze mną przyjechała.

Piotr Król
Przywiozła mi babcia breloczek znad morza.
Przyglądam się mu, a w środku są muszelki.
Wyobrażam sobie ciepłą wodę i bąbelki.

Weronika Dembek
Na morskim piasku znalazłam muszlę
piękną jak zorza,
a teraz słucham
jak szumi mój skarb znad morza.

Mateusz Gromek
Mój statek "Bąbel" się nazywa
i po jeziorach szybko pływa
oraz nowe miejsca odkrywa.
Pasażerów wozi wielu,
zatrzymuje się na Helu.

Rafał Świętkowski
W morzu pływała piękna muszelka.
Wielka fala wyrzuciła ją na brzeg.
Zabrałem ją do domu do swojej kolekcji.

Weronika Zawadzka
Nad morzem muszelki i kamyki zbierałam,
a na Helu foki w fokarium oglądałam.

Ala Bartkowska
Mój skarb to guzik,
co kwiczy co dnia.
Ja go lubię, on mnie lubi,
nasza przyjaźń trwa.

Guzik jest małą świnką morską,
bawię się z nim co dnia.
On bardzo lubi liście mleczu,
a ja dla niego zawsze świeżą porcję mam.

Julia Maszota
Wysłałam pocztówkę z wakacji,
którą pani dołączyła do klasowej kolekcji.
Jedzie pociąg nasz i przypomina,
że miło upłynął czas.


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

WSZYSTKIE WIERSZYKI są piękne !!!! Gratulacje dla wszystkich autorów :)))
E.Kopacz

Anonimowy pisze...

Gratulacje!!! Wierszyki są piękne,ciepłe i wesołe - słowem jak wakacje :)
M. Sycik

Anonimowy pisze...

Ładne wierszyki Paulinka.

Anonimowy pisze...

Wierszyki są cudowne!!!! Bardzo mi się podobają. Ola