Zapraszam na mojego drugiego bloga

Zapraszam też na mojego drugiego bloga >> Codziennik klasy IIc<<

25 stycznia 2011

"Mikołaje wszystkich krajów łączcie się"


Dnia 25 stycznia dzieci oglądały w szkole przedstawienie pt. "Mikołaje wszystkich krajów łączcie się" w wykonaniu aktorów z białostockiego teatru Arkadia.

Aktorzy przedstawili historię o złośliwym stworze - Goblinie, który bardzo chciał popsuć wszystkim święta Bożego Narodzenia. Przenosił się z jednego państwa europejskiego do drugiego i robił różne psikusy tym, którzy w danym kraju przynoszą dzieciom prezenty. Jednemu zabrał różdżkę, innego pozbawił buta, jeszcze innemu zjadł ciasto.


Dzieci dowiedziały się, że w Szwecji prezenty przynosi krasnolud zwany Jultomte,





we Włoszech robi to wróżka o wyglądzie wiedźmy - Befana, która niegrzecznym dzieciom przynosi węgielki, a grzecznym zostawia słodycze.

We Włoszech na święta piecze się ciasto waniliowe z ukrytymi w nim wróżbami, np. pieniążkami. W Rosji Mikołaja zastępuje Dziadek Mróz, w Grecji św. Nicolas, a w Hiszpanii to Trzej Królowie przynoszą dzieciom upominki.


Zmęczeni psotami Goblina "Mikołaje" podstępem go złapali. Stworowi nie udało się popsuć nikomu Świąt, które odbyły się zgodnie z prastarym obyczajem. Na koniec aktorzy wspólnie z dziećmi zaśpiewali kolędę pt. "Cicha noc" i raz na zawsze pozbyli się złośliwego stwora.

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Szkoda że mnie nie było.
Weronika Dembek

Anonimowy pisze...

Szkoda że mnie nie było
Bartosz piłsyk

Anonimowy pisze...

Przedstawienie było bardzo ciekawe.

Anonimowy pisze...

Przedstawienie mi się bardzo podobało. Najbardziej podobał mi się ten skrzat. Weronika Zawadzka.

Anonimowy pisze...

Bardzo było fajnie.
Paulinka

Anonimowy pisze...

Bardzo mi się podobało to przedstawienie i dużo się nauczyłam.
Zuzia Markowska

Anonimowy pisze...

Przedstawienie było bardzo fajne.


Patryk Gurtat

Anonimowy pisze...

Bardzo mi się podobało nawet przyznam że było pouczające było także ciekawe.
Agata Jaworek.

Anonimowy pisze...

Żałujcie że nie bylyście na zebraniu pisarzy Bartek S

Anonimowy pisze...

To przedstawienie było super. Basia Modzelewska

Anonimowy pisze...

Podobało mi się przestawienie
Martyna.

Anonimowy pisze...

Było bardzo fajnie.
Błażej Winnicki

Anonimowy pisze...

Ja też żałuję, że nie mogłam być :( ale fajnie, że mogłam chociaż przeczytać o tym przedstawieniu z naszego klasowego bloga. Pozdrawiam Wszystkich !

Natalka Kopacz

Joanna Mańkowska pisze...

Na pocieszenie, Natalko, powiem Ci, że oprócz Ciebie na przedstawieniu nie było jeszcze 10 osób.
Mam nadzieję, że zbieracie siły przed balem.
Pozdrawiam Ciebie i wszystkich chorujących :)
Joanna Mańkowska