Zapraszam na mojego drugiego bloga

Zapraszam też na mojego drugiego bloga >> Codziennik klasy IIc<<

23 listopada 2011

Książka w życiu pomaga



"Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serce wzruszeniem"
 
Kornel Makuszyński



Ostatnie dni w klasie upłynęły nam pod znakiem książek. Dzieci poznały historię książki i początki pisania. Dowiedziały się, jak wielkie znaczenie miało wynalezienie druku przez J. Gutenberga. Prześledziliśmy wspólnie tę długą drogę od początków pisma obrazkowego, aż po współczesność, kiedy książka powstaje niemalże "błyskawicznie".


W czasie tych zajęć każde dziecko chętnie mówiło o swoich ulubionych książkach i ich bohaterach. Przygotowały też ilustracje do wybranych książek, a nawet przyniosły książki do szkoły. Ja też przyniosłam swoje do klasy. Zrobiliśmy małą wystawkę i z ciekawością oglądaliśmy je i czytaliśmy tytuły.


Jednym z zadań domowych było wymyślenie i zadanie ciekawego pytania swojej wychowawczyni. Muszę przyznać, że dzieci bardzo się postarały, pytania były interesujące i dociekliwe. Bardzo mnie cieszy, że na ten mój ulubiony temat mogłam porozmawiać z dziećmi.

Ulubione książki

Wspólnie postanowiliśmy urządzić sobie w klasie małą bibliotekę. Dzieci już przyniosły z domów swoje książki, które teraz będą mogły pożyczać kolegom do domów lub czytać podczas przerw.
Mam nadzieję, że nawet ci, którzy do tej pory rzadko odwiedzali bibliotekę teraz skuszą się na jakąś ciekawą książeczkę i odkryją w niej inny, piękniejszy świat.


Brak komentarzy: